header

Berharganya Emas!!!

Hari tue...selepas lunch ngan member-member galaksi,,aku ternampak utusan kosmo,dari jauh nampak title
  "Lisa Surihani pilih Yusri KRU jadi bakal suami" 
nah...lantas tanpa buang masa aku gap satu..Lama jugak aku nantikan pengumuman tarikh nikah diaorang nie...welll....sweet sangat..suka aku,,x lah lagi pak we aku tergila-gila ngan Lisa tue lagi  ahahaaa...




Katanya bakal bernikah 23 febuari 2012..


ehhh...bukan ini sebenarnya yang aku nak cerita nie..aiyooo...lari dari tajuk pulak dah..
Dalam pada aku baca-baca cerita-cerita yang keluar kat kosmo ari tue,,aku terpikat ngan satu artikel "PESARA DISARAN BELI EMAS,ELAK WANG KWSP HABIS"
aaa...inilah yang aku nak kongsi ini..info-infi tentang Emas...


IM REPEAT..
INFO-INFO TENTANG EMAS..




1. Emas merupakan wang tanpa sempadan..wahh...dengar tue..tanpa sempadan ok!!
2. Emas tidak boleh dicipta..hurmm...bagaimana tue??
3. Kadar harga yang tinggi.
4. Aset yang mudah cair.
5. Emas tidak boleh dimanipulasikan.
6. Mudah dibahagi tanpa menjejaskan nilainya.
7. Nilai wang kertas jatuh di dalam jangka masa panjang tapi harga emas mengekalkan kuasa beli di dalam jangka masa panjang.


8. Harga EMAS SENTIASA MENINGKAT OK!!






9. Boleh digunakan dimana-mana negara.Wang kertas mesti kena tukar kan???Dan nilainya berbeza every country...
10. Diiktiraf oleh seluruh dunia sebagai barangan yang palin berharga dan cantik..


So??
Apa tunggu lagi,,beli emas banyak-banyak..


TAPI 




Tak usah nak gayut kat badan satu kati..


Kang juling bijik mata jiran sebelah..




Dan yang penting jangan sampai kena kebas..
Beli bebanyak..simpan dalam bank..
SELAMAT..




No comments:

Post a Comment