header

Al-Hijab&Pierre Andre the besttt!!!!!

First tyme aku tengok poster filem Al-Hijab terus aku berkenan nak tengok filem tue..Memang mata masih bijak menilai..seperti yang dibayangi..Al-Hijab memang supepppp!!!!


Tayangan Pertama kalinya ditayangkan di Auditorium UPSI..x keluar panggung lagi der..caya tak??Tak caya kan..siyesss...x keluar panggung lagi..Akulah antara mahasiswa-mahasiswi UPSi yang bertuah dapat tengok awal filem tue..
Memang bergegarlah Auditorium selama 1 jam lebih itu dengan pekikan serta jeritan student yang datang!!
Filem Al-Hijab akan ditayangkan di pawagam pada 6 oktober 2011..
So aku sarankan korang bawak family full satu lori pun tak rugi..memang best..Tapi jangan lupa bawa tuala ,buku kew atau sesaudara dengannya kalau korang jenis yang penakut..tutuplah muka yaw!!

Menakutkan sangat tak jugak cita nie cuma unsur kejutan pada kewujudan hantu-hantu tue yang buat darah memang high pressurelah!!jantung tak yah katalah..memang lup-dup sekencang-kencangnyalah..

Aku memang tak duduk jenuhlah..dengan kedua2 kaki di atas kerusi..tangan menekup telinga..bayangkan situasi yang begitu memenatkan..perasaan seram itu tetap juga menguasai...Sumpah babak selama 1 jam lebih itu memang superbb terkezutttt!!!!

Dengan kedatangan pelakon-pelakonnya lagi..aku relakan hati andai tertinggal bas balik kolej sekalipun  asalkan bisa bertemu si jejaka impian..Pierre Andre..

Aku bersama jejakaku...
P still tak puas hati ngan 1 gmbr jew..member dh bawak balik..Takut tertinggal bas katanya..
Aku bukannya tak takut..cuma rasa teruja jumpa si jejakaku inilah yang membantutkan segalanya..

 Al-Hijab the best!!!!
janganlah lupa tengok yew kawan2ku sekalian..rugiiiii taw

 Member aku yang nampak berani tapi dalam diam kecut jugakk!!eheekk...


 Pierre Andre : Kalau saya tak jadi pelakon, mungkin saya dah jadi cikgu sejarah,di UPSIlah..
[Baguslah x jadi ckgu kan,,nanti ramai pulak budak2 yang angau dalam kelas]

 Nielah pelakon Nur Fathia yang comel lotel tue..memang comellah sangat!!macam barbie doll..Tapi tak berkesempatan nak ambik gambar ngan dia..Sibuk melayan student yang mintak signature dia..uhuu!!


 Pierre Andree...Terbaekkkk punya!!!


Roomate aku tak puas hati lagi..Nak meyemak sekali lagi!!yezzaaaa....


SINOPSIS FILEM AL-HIJAB
Rafael merupakan seorang pelakon yang tidak mempercayai kewujudan hantu. Suatu hari dia ditawarkan watak utama  untuk membintangi sebuah filem seram. Dia yang terkejut dengan tawaran tersebut sangat teruja dan berusaha untuk menjiwai peranannya sebaik mungkin. Malangnya Rafael tidak berjaya memperolehi perasaan takut yang dapat memuaskan hatinya. Puas dia berkunjung ke tempat-tempat yang dikatakan berhantu tetapi tidak pernah melihat kelibat makhluk itu. Teman wanita Rafael, Qiss yang pelik dengan Rafael itu mengadu perkara tersebut kepada ibunya. Ibu Qiss kemudiannya memberitahu Rafael mengenai apa itu hijab. Rafael berpeluang untuk melihat makhlus halus jika hijabnya dibuka.
Namun, hanya orang tertentu saja mampu membuka hijab tersebut. Rafael yang semakin buntu mencari seseorang yang boleh membuka hijabnya akhirnya menerima mesej aneh yang mengarahkan dia untuk pergi ke suatu tempat. Hanya di tempat tersebut hijabnya akan dapat dibuka. Sejurus sampai di tempat yang dikatakan, Rafael disambut oleh seorang makcik tua bersama anak perempuannya. Rafael hairan bagaimana makcik tua itu mengetahui hajatnya untuk membuka hijabnya. Rafael dibawa ke suatu tempat di ceruk hutan. Di situ makcik tua tersebut mula membuka hijab Rafael. Dari pandangan yang kabur, perlahan demi perlahan akhirnya Rafael dapat melihat sesuatu yang menggerunkan.
Dia berasa cukup gembira berbaur takut. Rafael meminta masa sehari untuk dia menggunakan ‘kelebihan’ yang ada pada dirinya itu untuk tujuan menjiwai watak lakonannya. Pulang kembali ke rumahnya, Rafael tidak menyedari ada ‘sesuatu’ turut menumpangnya pulang. Mula berasa tidak selesa, Rafael cuba untuk tidur namun gagal. Ada saja benda yang seperti mengganggunya.  Setelah hampir 24 jam hijabnya dibuka, Rafael kembali ke rumah makcik tua tersebut untuk menutup kembali hijabnya. Berjayakah hijab Rafael ditutup semula atau dia terpaksa meneruskan hidupnya dengan ‘anugerah’ itu?


~~Sekian~~
Jangan lupa serbu pawagam 6 oktober ini ya!!

3 comments: